05.11.2019 -Salı; İğneada Longoz Ormanları Milli Parkı (İğneada, Kırklareli)
İğneada Longoz Ormanları Milli
Parkı’ndayım. 1-2 saatlik Kara Ağaçkakan arayışında; Ortanca, Küçük Yeşil ve Alaca Ağaçkakan çekmiş, ama hedef türümü bulamamıştım. Bir sonuç
alamayınca, Mert Gölü'ne devam ettim. Gölün içine doğru toprak yola girdim.
Yolun her iki yanı da aşağı yukarı 500 metre boyunca devam eden sazlıklarla kaplıydı.
Sazlıklardan dolayı Gölü göremiyordum.
Toprak yoldan devam ettim, ama bu defa, yolu enlemesine kesen 3 adet 3 - 4 metre uzunluğunda bir bölümün gölcük haline geldiğini gördüm. Araba geçemeyecekti. Ben ayağıma poşet geçirip (Çizmelerimi evde bırakmıştım) kenardaki tahtalara basarak karşıya geçtim. Aksilik bu ya, yolun devamında yine böyle bir yer çıktı karşıma. Üstelik hepsinden daha kötüydü. İleri gitmekten vazgeçip geri döndüm.
![]() |
| Yeşilbaş |
Dönüş yolundaki gölcüğü geçerken çok sevimli bir
Yeşilbaş ördek bana aldırmadan bu gölcükte yüzüyordu. Cep telefonumla videoya almaya
başladım. Hayvan kaçmak şöyle dursun, yaklaşıp sudan çıktı ve 30-40 santim
kadar yakınıma geldi.
![]() |
| Yeşilbaş |
Bu sırada tesadüfen kızım aradı. O’na da bunları
anlattım. Bu arada bizim ördek sanki kendisinden bahsedildiğini anlamış gibi “gak
gak” deyince kızım “aaa baba, bak sesi geliyor “dedi.
12.11.2019 - Salı; Bahşayiş, Çatalca - Ahmediye, Büyükçekmece
-08'de Küçükçekmece Menekşe Plajı'ndaydım. Yoğun sis olduğu için burada fazla kalmadan Eskice Çiftliği Yolu’na devam ettim. Bir iki saat kadar arazi yaptıktan sonra Bahşayiş ve ardından Ahmediye seddesine geldim. Arabamla, göl kıyısından gölün kuruyan alanlarına doğru ilerledim. Gölün ilerisindeki kuşlara daha fazla yaklaşacağım diye az daha çamura saplanıyordum. Heyecanlı bir patinaj mücadelesinden sonra güç bela arabayı kurtardım. Daha ilerde bir yerde üzerimdeki poları çıkartıp, yeleği giyerken bir araba yaklaştı. 30'lu yaşlarında, saçları dökülmüş bir adam, arabanın içinden seslendi:
-Hacı amca ne yaptın bu göle sen
ya! dedi.
Belli ki ahbaplık yapacak, ama baktığı pencereden ben ona demek ki öyle görünüyormuşum. Başka zamanlarda kızardım
böyle hitap şekline, laubalilik diye değerlendirirdim. Ama artık yurdum
insanını tanımıştım. Bir dönüm noktasıydı bu benim için. Bu
bakımdan, bu hitabı nedeniyle adama hiç kızmadım.
-Sorma ya! Göl bayağı kurumuş, dedim.
-Balığa mı geldin amca?
-Hayır, fotoğraf çekiyorum.
-Ben de kafa dinlemeye geldim. Olta var,
ama balık tutmak hiç aklımda yok. Sakin bir yer arıyorum.
-Bak ileride güzel bir köy var. Ağaçlıklı,
gölgelik. Arabayı çekersin, kafayı dinlersin.
-Tamam amca, Haydi rastgele.
Adamdan ayrıldıktan sonra, kötü niyetli
olmayan böyle hitap tarzlarına artık kızmamayı öğrendiğimi fark edip,
rahatladım.
12.12.2019 - Perşembe; İğneada, Kırklareli
Sabah yedide İğneada'ya yola çıkarken
hedef türlerim şunlardı: Liman ve sahil= Kızılgerdanlı Dalgıç, Tarakdiş; Mert Gölü ve çevresi= Büyük Orman Kartalı, Kara Ağaçkakan.
Saat 11.30 da Longoz’daydım (İğneada Longoz Ormanları Milli Parkı). Değil Kara Ağaçkakan, Ağaçkakanların hiçbirini göremedim. Sazlıkta Bataklık Çintesi çektim. Saat 15.30 da Liman’a gittim. Bütün limanı taradım, sadece Liman içinde en sol tarafta, Tarakdişi çekebildim.
![]() |
| Tarakdiş |
Liman yakınında gördüğüm köpekler beni
ciddi ciddi düşündürdü, üzdü. Sokağa atılmış köpekler çiftleşmiş, dişiler ve yanlarındaki 6-8 adetlik bir yavru ordusu, yoldan geçen arabaların arkasından
yiyecek ümidiyle koşturuyorlar. Dayanamadım arabayı sola çektim, elimde ne var
diye baktım: Sadece Büyükçekmece’den aldığım 2 simit vardı. Birisini dişilerden
birine verdim, yola devam ettim. Limanın yanında da aynı şekilde 3 - 5 dişi,
yanında yavruları ve arkalarında 10-15 bireylik bir erkek köpek ordusu…
19.01.2021 – Salı; Sarımsaklı - Badavut Tuz Gölü (Ayvalık, Balıkesir)
- Araziden önce Sarımsaklı Salı pazarına uğradım. Dönüşte bir teyze “arabaya binebilir miyim, ileride BİM’de inerim," dedi. Aldım, teyzeyi. Çok yaşlıydı, bacakları sanki kırılacakmış gibiydi... O
haliyle iki fileyi doldurmuştu! Neyse istediği yere bıraktım. Yol boyunca, yani
200-300 metrelik yolda her şeyi anlattı. Oğlu Aliağa’da kaptanmış. Kendisi,
Korona nedeniyle buradaki yazlıklarında yalnız kalıyormuş vs. Konuşması ve davranışı ile bende olumlu bir izlenim bıraktı.
![]() |
| Akça Cılıbıt |
![]() |
| İspinoz |
![]() |
| Maskeli Ötleğen |
Teyzeyi bıraktıktan sonra, Badavut Tuz
Gölü’ne gittim. Bu gezilerde enerjimin yükseldiğini, yaşam sevincimin arttığını
hissettim. Çoktandır böyle ardı ardına ve hevesle arazi yapmamıştım. Bugünkü arazide, her zamankinden farklı olarak Kerkenez, Kızıl gerdan ve Boz Ördek türlerini çektim.








Hiç yorum yok:
Yorum Gönder