9 Temmuz 2024 Salı

ARAZİ GÜNLÜKLERİMDEN - 5

 

05.11.2019 -Salı; İğneada Longoz Ormanları Milli Parkı

İğneada Longoz Ormanları Milli Parkı’ndayım. 1-2 saatlik Kara Ağaçkakan arayışında; Ortanca, Küçük Yeşil ve Alaca Ağaçkakan çekmiş, ama hedef türümü bulamamıştım. Bir sonuç alamayınca, Mert Gölü'ne devam ettim. Gölün içine doğru toprak yola girdim. Yolun her iki yanı da aşağı yukarı 500 metre devam eden sazlıklarla kaplıydı. Sazlıklardan dolayı Gölü göremiyordum.

Toprak yoldan devam ettim, ama bu defa, yolu enlemesine kesen 3 adet 3 - 4 metre uzunluğunda bir bölümün gölcük haline geldiğini gördüm. Araba geçemeyecekti. Ben ayağıma poşet geçirip (Çizmelerimi evde bırakmıştım) kenardaki tahtalara basarak karşıya geçtim. Ama yolun devamında yine böyle bir yer çıktı karşıma. Üstelik bu daha kötüydü. İleri gitmekten vazgeçip geri döndüm. 


Yeşilbaş
                                                                           


Yoldaki gölcüğü geçerken çok sevimli bir Yeşilbaş ördek bana aldırmadan bu gölcükte yüzüyordu. Cep telefonumla videoya almaya başladım. Hayvan kaçmak şöyle dursun, yaklaşıp sudan çıktı ve 30 - 40 santim kadar yakınıma geldi. Tabii ben bu anları kayda aldım.

Yeşilbaş

Bu sırada tesadüfen kızım aradı. O’na da bunları anlattım. Bu arada bizim ördek sanki kendisinden bahsedildiğini anlamış gibi “gak gak”deyince kızım “aaa baba, bak sesi geliyor “dedi.

12.11.2019 - Salı; Bahşayiş - Ahmediye

-8'de Menekşe Plajındaydım. Yoğun sis olduğu için Eskice Çiftliği Yolu’na devam ettim.  Bir iki saat kadar kaldıktan sonra Bahşayiş ve ardından Ahmediye seddesine geldim. Burada, Göl kıyısından gölün kuruyan alanlarına doğru ilerledim. Daha yakından çekeceğim diye az daha çamura saplanıyordum. Heyecanlı bir patinaj safhasından sonra güç bela arabayı kurtardım. Daha ilerde bir yerde üzerimdeki poları çıkartıp, yeleği giyerken bir araba yaklaştı. 30'lu yaşlarındaki kafası kel bir adam,

-Hacı amca ne yaptın bu göle sen ya!  dedi.

Belli ki ahbaplık yapacak, ama bulunduğu pencereden ben ona demek ki öyle görünüyormuşum. Başka zamanlarda kızardım böyle hitap şekline, laubalilik diye değerlendirirdim. Ama artık yurdum insanını tanımıştım. Bir dönüm noktasıydı bu benim için.  Bu bakımdan, bu hitabı nedeniyle adama hiç kızmadım.

-Sorma ya! Göl bayağı kurumuş, dedim.

-Balığa mı geldin amca?

-Hayır, fotoğraf çekiyorum.

-Ben de kafa dinlemeye geldim. Olta var, ama balık tutmak hiç aklımda yok. Sakin bir yer arıyorum.

-Bak ileride güzel bir köy var. Ağaçlıklı, gölgelik. Arabayı çekersin, kafayı dinlersin.

-Tamam amca, Haydi rastgele.

Adamdan ayrıldıktan sonra, kötü niyetli olmayan böyle hitap tarzlarına artık kızmamayı öğrendiğimi fark edip, rahatladım.

12.12.2019 - Perşembe; İğneada 

Sabah yedide İğneada'ya yola çıkarken hedef türlerim şunlardı: Liman ve sahil= Kızılgerdanlı Dalgıç, Tarakdiş; Mert Gölü ve çevresi= Büyük Orman Kartalı, Kara Ağaçkakan.

Saat 11.30 de Longoz’daydım. Ağaçkakanların hiçbirini göremedim. Sazlıkta Bataklık Çintesi çektim. Saat 15.30 da Liman’a gittim. Bütün limanı taradım, sadece Liman içinde en sol tarafta, Tarakdişi çekebildim.


Tarakdiş
                                                   

 

Liman yakınında gördüğüm köpekler beni ciddi ciddi düşündürdü, üzdü. Sokağa atılmış köpekler çiftleşmiş, dişilerin yanında 6 - 8 adetlik bir yavru ordusu yoldan geçen arabaların arkasından yiyecek ümidiyle koşturuyorlar. Dayanamadım arabayı sola çektim elimde ne var diye baktım. Sadece Büyükçekmece’den aldığım 2 simit vardı. Birisini dişilerden birisine verdim, yola devam ettim. Limanın yanında da aynı şekilde 3 - 5 dişi, yanında yavruları ve arkalarında 10-15 bireylik bir erkek köpek ordusu…

19.01.2021 – Salı; Sarımsaklı - Badavut Tuz Gölü     

- Araziden önce Sarımsaklı Salı pazarına gittim. Dönüşte bir teyze “arabaya binebilir miyim, ileride BİM’de inerim, dedi. Aldım, teyzeyi. Çok yaşlıydı, bacakları sanki kırılacakmış gibiydi. O haliyle iki fileyi doldurmuştu. Neyse istediği yere bıraktım. Yol boyunca, yani 200-300 metrelik yolda her şeyi anlattı. Oğlu Aliağa’da kaptanmış. Kendisi, Korona nedeniyle buradaki yazlıklarında yalnız kalıyormuş vs.

                                                   

Akça Cılıbıt
                                                           
İspinoz
                                                       
Maskeli Ötleğen

Teyzeyi bıraktıktan sonra, Badavut Tuz Gölü’ne gittim. Bu gezilerde enerjimin yükseldiğini, yaşam sevincimin arttığını hissettim. Çoktandır böyle ardı ardına ve hevesle arazi yapmamıştım. Bugünkü arazide, her zamankinden farklı olarak Kerkenez, Kızıl gerdan ve Boz Ördek türlerini çektim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder