29.10.2019 - Salı; Dörtdivan (Bolu)
Dolu dolu geçen dört günlük Yenice-Karabük ziyaretimin ardından, saat 09’da dönüş yolum üzerindeki Gerede’ye geldim. Esentepe Parkı'nda Çaprazgaga, Sıvacı ve Ağaçkakan çektim. Oradan Dörtdivan’a geçtim. Sorkun'da önce bir şey yoktu, ama köyün tezek deposuna/tezek dökme ve biriktirme yerine vardığımda, şans eseri havada daireler çizen akbabaları gördüm. Aralarında diğer yırtıcılar da vardı. Belli bir yerde sabit kalmayıp, termal yapa yapa uzaklaştılar.
![]() |
| Kara Akbaba |
Aramaya devam ettim ve akbabalara Bünüş Köyü girişinde tekrar rastladım. Bulunduğum tepeden baktığımda, termal yaparak yere indiklerini gördüm. Toplandıkları yer, sürülmüş ve yastık şekli verilmiş bir tarla ve civarıydı. Çok uzaklardaydılar. Onların bulundukları alana, daha fazla yaklaşabileceğim bir yol var mı diye araştırdım. Sonunda böyle bir yolu bulup, arabamı gidebileceğim kadar sürdüm ve uygun bir yere park ettim.
Arabamdan iner inmez bir de baktım ki, akbabaların konmalarıyla havalanmaları bir oluyordu. Meğerse, 10 yaşlarında 2 çocuk, “Akbaba kovmaca” diye bir oyun icat etmişler, ellerindeki sopalarla "garibim akbabaları" ürküterek kovalamaya çalışıyorlardı. Bizim akbabalar da tavuk çiftliklerinden atılan leşleri, bu iki küçük afacan yüzünden, yiyemeden, yutkunarak havalanmak zorunda kalıyorlardı. Ben de hesapta, ürkütmeden, kendimi göstermeden 1 metre daha fazla nasıl yaklaşabilirim diye, “beyin fırtınası” yapıyordum kendi kendime(!)
Sol yanımda ve uzağımda bulunan çocukların sinir bozucu bu oyunlarına içimden köpürürken, sağ yanımdan, hemen yakınımdan beyaz kuyruğuyla bir yırtıcı havalandı. Tabii muhteşem gagasını da görünce, “Ak Kuyruklu Kartal”, dedim bu. Can havliyle kaçan kartaldan birkaç poz çektikten sonra, hayvan sırtını dönüp uçarak kaçmaya devam etti. Çektiğim görüntüler, iyi çıkmış mıydı acaba? Emin değildim. Ak Kuyruklu Kartal gibi muhteşem bir yırtıcı gözümün önünde gittikçe uzaklaşıyordu. Uzak da olsa bir yanını benim tarafıma dönmesini, iyi bir görüntü vermesini ümit ederek heyecanla kartalı izlemeye başladım. Bu heyecan o kadar tavan yaptı ki, bir ara tüm gücümle “Dön oğlum! Dööön!” diye haykırdığımı hatırlıyorum.
![]() |
| Ak Kuyruklu Kartal |
Şimdi “bağırdım da döndü” gibi olmasın(!), zaten kendini emniyete alacak kadar uzaklaşan Kartal, sonra yine bir daire çizerek uzaktan da olsa görüntüsünü almama izin verdi.
![]() |
| Ak Kuyruklu Kartal |
![]() |
| Ak Kuyruklu Kartal ve Şah Kartal |
Akbabaları çekmeye niyetlenmiş ve tüm dikkatimi buna vermişken, aynı anlarda, hiç hesapta olmayan görkemli bir Ak Kuyruklu Kartalı çekmiştim. "Neye niyet neye kısmet"





